တပ္စုေထာင္လို႔
ဗိုလ္ထုနဲ႔ ခ်ီတက္လာတက္တဲ့ ျခင္ေတြသာမရွိခဲ့ရင္ ငါ့အေနနဲ႔ကေတာ့ ေခါင္းရင္း က ျပတင္းေပါက္ကို
အၿမဲပိတ္ထားစရာ ဘာအေၾကာင္းမွေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္ေတြထဲက
ျခင္ေတြဟာ ထင္မွတ္မထားႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလြန္းၿပီး အတင့္ရဲ လြန္းပါတယ္။ ဒီျခင္ေတြကို
မီးခိုးတိုက္ၿပီးတစ္မ်ဳိး၊ ျခင္ေဆးေခြနဲ႔ တစ္ဖံု၊ ျခင္ရိုက္တံနဲ႔ တစ္ခါ မရိုးႏိုင္ေအာင္
ႏွိမ္နင္းခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ မ်ဳိးပြားႏႈန္းကိုေတာ့ ေနက္ဆံုး ငါတို႔တစ္အိမ္လံုး အသိအမွတ္
ျပဳလို႔ အ႐ႈံးေပး လိုက္ရတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေခါင္းရင္းက ျပတင္းေပါက္ဟာ ရာသက္ပန္နီးပါး အၿမဲလို
ပိတ္မိလ်က္သား ျဖစ္ေနတာ ေပါ့။ ဒီလို ျပတင္းေပါက္ပိတ္လိုက္လို႔ ျခင္ေတြရန္က ေဝးၿပီလို႔ေတာ့ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ညေနဘက္ နည္းနည္းကေလးေမွာင္လာၿပီဆိုရင္ပဲ ျခင္ေတြဟာ ေနရာတကာ ဥဒဟို
ပ်ံခ်င္သလိုပ်ံၿပီး သူတို႔ျပဳသမွ် ႏုရေတာ့တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ငါဆိုရင္ ျခင္ ေဆးေခြမထြန္းဘဲ
အခန္းထဲမွာ ႏွစ္မိနစ္ုျပည့္ ေအာင္မနႏိုင္ဘူး။ ညေန အလုပ္ဆင္းလို႔ အိမ္ေရာက္တာနဲ႔ ျခင္ေဆးေခြကို
အရင္ရွာရေတာ့တာပဲ။
ငါ့အခန္းက ငါတို႔အိမ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ဆံုးအျခမ္းမွာ႐ွိတာ။ အျမဲတမ္းလိုလို ေမွာင္ေနတတ္တယ္။ က်ဥ္းတယ္လို႔ မဆိုသာေပမယ့္ က်ယ္တယ္လို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ အခန္းထဲမွာေတာ့ အဝတ္လွမ္းစဥ္တစ္ခု၊ ကုတင္တစ္လံုး၊ စာအုပ္ဘီဒိုတစ္လံုး၊ ေလွ်ာ္စရာ အဝတ္ေတြထည့္ဖို႔ ေတာင္းတစ္ခု ဒါပါပဲ။ ေလဝင္ေလထြက္ မ႐ွိဘူးရယ္။ ေနာက္ၿပီး မ်က္ႏွာက်က္က မီးလံုးကလည္း ေကာင္းေကာင္းသိပ္မလင္းခ်င္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အသစ္လဲွစရာလိုတဲ့ အဆင့္အထိေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အခန္းေျခရင္း တံခါးေပါက္နားမွာ ေရခဲေသတၱာ အပ်က္တစ္လံုးရယ္၊ ဖိနပ္စဥ္တစ္ခုရယ္၊ အသံုးမလိုေတာ့ေပမယ့္ လႊင့္ပစ္လို႔မရေသးတဲ့ ပစၥည္း၊ ပစၥယေတြ ႐ွိတယ္။ ေသာက္ေရဗူးတစ္ဗူး႐ွိတယ္။ ဒါပါပဲ။ ဘာမွ တန္ဖိုးႀကီး ပစၥည္းရယ္လို႔ေတာ့ မ႐ွိပါဘူး။ ငါ့အခန္းထဲ ဝင္လာရင္ နည္းနည္းေတာ့ ညႇင္းသိုးသိုးျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ခဏပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ယဥ္သြားတာပါပဲ။
ငါ့အခန္းက ငါတို႔အိမ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ဆံုးအျခမ္းမွာ႐ွိတာ။ အျမဲတမ္းလိုလို ေမွာင္ေနတတ္တယ္။ က်ဥ္းတယ္လို႔ မဆိုသာေပမယ့္ က်ယ္တယ္လို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ အခန္းထဲမွာေတာ့ အဝတ္လွမ္းစဥ္တစ္ခု၊ ကုတင္တစ္လံုး၊ စာအုပ္ဘီဒိုတစ္လံုး၊ ေလွ်ာ္စရာ အဝတ္ေတြထည့္ဖို႔ ေတာင္းတစ္ခု ဒါပါပဲ။ ေလဝင္ေလထြက္ မ႐ွိဘူးရယ္။ ေနာက္ၿပီး မ်က္ႏွာက်က္က မီးလံုးကလည္း ေကာင္းေကာင္းသိပ္မလင္းခ်င္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အသစ္လဲွစရာလိုတဲ့ အဆင့္အထိေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အခန္းေျခရင္း တံခါးေပါက္နားမွာ ေရခဲေသတၱာ အပ်က္တစ္လံုးရယ္၊ ဖိနပ္စဥ္တစ္ခုရယ္၊ အသံုးမလိုေတာ့ေပမယ့္ လႊင့္ပစ္လို႔မရေသးတဲ့ ပစၥည္း၊ ပစၥယေတြ ႐ွိတယ္။ ေသာက္ေရဗူးတစ္ဗူး႐ွိတယ္။ ဒါပါပဲ။ ဘာမွ တန္ဖိုးႀကီး ပစၥည္းရယ္လို႔ေတာ့ မ႐ွိပါဘူး။ ငါ့အခန္းထဲ ဝင္လာရင္ နည္းနည္းေတာ့ ညႇင္းသိုးသိုးျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ခဏပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ယဥ္သြားတာပါပဲ။
တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ငါလည္း အိမ္သိပ္ကပ္တဲ့ေကာင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တနလာၤ၊
ေစေန ဆိုရင္ သူလိုကိုယ္လိုပါပဲ တစ္ေန႕တစ္ေန႔ ႐ုံးတက္ေပါ့။ ႐ံုးတက္တယ္ဆိုတာကလည္း အခက္သားပဲ
မဟုတ္လား။ ကိုးနာရီ အလုပ္စဆင္းဖို႔ ခုနစ္နာရီထြက္တဲ့ ကားအမီလိုက္ရတာမ်ဳိးေလ။ အဲသည္လို
ခုနစ္နာရီကား အမီလိုက္စီးႏိုင္ေအာင္ ေျခာက္နာရီခြဲ ေနာက္အက်ဆံုး အိပ္ယာထ ျပင္ဆင္ ရတာမလား။ဒါေတာင္ အိမ္မွာ ထမင္းဟင္းခ်က္ေပးမယ့္သူ ႐ွိေနလို႔သာေပါ့။ ညေနက်ေတာ့ေကာ ဘာထူးေသးလဲ။ ႐ုံးဆင္းၿပီး သင္တန္းေလးဘာေလး ေျပးရ ေသးတာ။ ဒီလိုမွ မေျပးလဲ
ရတဲ့လစာက တက္မလာႏိုင္ဘူးေလ။ ထားပါေတာ့။ ဒီေတာ့ အိမ္ျပန္ ေရာက္ရင္ ရွစ္ခြဲ၊ကိုးေပါ့။
ထမင္းစား၊ ေရခ်ဳိး၊ ခဏနားရင္ပဲ ဆယ္နာရီနားကပ္လို႔။ မအိပ္ခင္ေလး ေဖ့ဘုတ္သံုးခ်င္လည္း
သံုး၊ တစ္ခါတစ္ေလ ဂိမ္းေဆာ့ရင္ ေဆာ့။ စာအုပ္ေလးဘာေလး အျပင္းေျပ ဖတ္တဲ့အခါလည္း ဖတ္ေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ ညက ၁၂ နာရီေလာက္ေတာ့ အသာေလးပဲ။ ဘယ္မွာ ျပတင္းေပါက္ဖြင့္ခ်ိန္ရေတာ့လို႔လဲ။
ငါအိမ္က ေျမာက္ဒဂံုမွာပါ။ အဲ ငါ့အိမ္လို႔သာေျပာတယ္။ ငါပိုင္တဲ့အိမ္ရယ္လို႔ေတာ့
မဟုတ္ေရးခ် လံုးဝမဟုတ္ပါဘူး။ အေမြဆိုင္လားဆိုရင္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ငါေနေသးသမွ်ေတာ့
ငါ့အိမ္ပဲ ေပါ့။ ငါတို႔ရပ္ကြက္ လမ္းေတြထဲမွာေတာ့ တိုက္ပုကေလးေတြ၊ အျမင့္ဆံုးဆို ႏွစ္ထပ္တိုက္ေတြေတာ့
ရွိတာေပါ့။ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ေလးေတြ၊ တဲအိမ္ကေလးေတြအျပင္ အငွါး အိမ္တန္းလ်ားေတြလည္း ရွိတယ္။
ကားပိုင္တဲ့အိမ္ဆိုလို႔ တစ္လမ္းလံုး ဟိုနားတစ္အိမ္၊ ဒီနားတစ္အိမ္ေလာက္ပါပဲ။ တစ္ရပ္ကြက္လံုး
မွာမွ ေလးငါးအိမ္ေလာက္ပါပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲက အမ်ားစုကေတာ့ ေကာ္လံျပာဆိုတဲ့ လူတန္းစားေတြ
အမ်ားစုပါပဲ။ သူတို႔ကို သူတို႔ ေခတ္ပညာတက္လို႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ လူလတ္တန္းေတြလည္း အနည္း
က်င္းေတာ့ရွိပါတယ္။ ငါကေတာ့ ဒီရပ္ကြက္ထဲမွာ အသားက်ေနပါၿပီ။ ရပ္ကြက္ထဲက ေနာက္ေပါက္ ခ်ာတိတ္
ေပဘိကေလးေတြကလြဲရင္ မ်က္မွန္းတမ္း မမွတ္မိတဲ့သူက ရွားပါတယ္။ တစ္ျခားရပ္ကြက္က ေျပာင္းလာတဲ့သူ
တစ္ခ်ဳိ႕တစ္ေလက လြဲရင္ေပါ့။ ငါ့ ေခါင္းရင္းက ျပတင္းေပါက္က မွန္ျပတင္းေပါက္ဆို ေတာ့
ေခါင္းရင္းအိမ္ကို လွမ္းျမင္ရတယ္။ ေခါင္းရင္းအိမ္ဆိုတာက အခုဏက ငါေျပာတဲ့ ကားပိုင္တဲ့အိမ္
ေလး၊ ငါး အိမ္ထဲက တစ္အိမ္။ ေခတ္ပညာတက္ လူလတ္တန္းထဲကလို႔ေတာ့ ထင္ရ တာပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလဆို
အဲသည္အိမ္က မုန္႕ေတြ၊ ဟင္းေတြ လာလာပို႔တက္တယ္။
အရင္ကဆိုရင္ ငါ အဲသည္လို အၿမဲတံခါး ပိတ္ေနတတ္တဲ့သူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
အခုကေတာ့ ေနသားက်ေနပါၿပီ။ တစ္ခါတစ္ေလ ႐ံုးပိတ္တဲ့ ရက္ေတြဆိုရင္ ငါက မနက္ကို ရွစ္နာရီေက်ာ္ေလာက္မွ
အိပ္ယာထတယ္။ ဒါကိုလည္း ဘယ္သူကမွ အေရးတယူ ေျပာမေနပါဘူး။ ေစာေစာထၿပီးေတာ့လည္း လုပ္စရာမယ္မယ္ရရမရွိပါဘူး။
ရွိလည္း မလုပ္ျဖစ္တာမ်ားပါတယ္။ အဲသည္လို ႐ံုးပိတ္ရက္ေတြမ်ားဆို ရင္ မနက္ခင္းေနေရာင္ျခည္က
ျပတင္းေပါက္ကေန မ်က္ႏွာကို လာထိုးတက္တယ္။ အဲလိုေနထိုးေတာ့မွ အိပ္ယာက ႏိုးတာေလ။ အဲသလို ေန႔ေတြဆိုရင္
ငါ ျပတင္းေပါက္ကို တခုတ္တရ သြားသြားဖြင့္ တက္တယ္။ ျပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္ေနရင္းနဲ႔လည္း
ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲက စာသားတစ္ခ်ဳိ႕ကို သြားသြား အမွတ္ရတာပဲ။ ဘယ္စာအုပ္ကလဲဆိုတာကေတာ့
ငါ့ဦးေႏွာက္က လိုက္မမွတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ “ျပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္ထားလို႔ ပန္းရနံ႕ေတြကို
ေမွ်ာ္လင့္ထားရင္ ေလေျပနဲ႕အတူ ပါလာမယ့္ ဖုန္နဲ႔ အမႈိက္ေတြကိုလည္း လက္ခံထားႏိုင္ရမယ္”
ဆိုလားပဲ။ ေသေသခ်ာခ်ာ တိတိက်က် မွတ္မိတာမ်ဳိး ေတာ့ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ။ ငါ့ဦးေႏွာက္က မွတ္သားသိမ္းဆည္းရမွာ
သိပ္ပ်င္းတာ။
ျပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္လိုက္လို႔လည္း ငါ့အခန္းက သိသိသာသာႀကီး လင္းလာတာမ်ဳိးလည္း
မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ႐ံုးပိတ္ရက္ အိမ္မွာ ရွိေနတဲ့ ေန႔လည္ေန႔ခင္းေတြဆိုရင္ ငါက ျပတင္းေပါက္ကို
အၿမဲဖြင့္တက္တယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ အသက္႐ႈရတာ နည္းနည္းေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ လြတ္လပ္သြားသလို ခံစားရလို႔လည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အိမ္ေခါင္းရင္းက ျခံစည္း႐ိုးနဲ႔ အရမ္းကပ္ေနၿပီ။ ဟုိဘက္ျခံထဲက သရက္ပင္သံုးပင္က
ငါ့ ေခါင္းရင္း ျပတင္းေပါက္အေရွ႕ တည့္တည့္မွာ။ ဒါေၾကာင့္ ျပတင္းေပါက္ကေန အလင္းေတြ သိပ္ၿပီး
မဝင္ႏိုင္တာေလ။ အဲသည္ သရက္ပင္ သံုးပင္ကို ေက်ာ္ၿပီးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေခါင္းရင္းအိမ္က
ေရတိုင္ကီရွိမယ္။ ေနာက္ၿပီး ကိုကၠိဳလ္ပင္ေတြ၊ မႈိ႕ပင္ေတြ၊ ျခံဳႏြယ္တြ၊ ငါ နာမည္မသိ
တဲ့အပင္ေတြရွိတယ္။ ျခင္ေတြ ဒီေလာက္မ်ားေနတာကလည္း ဒီျခံဳေတြေၾကာင့္ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ဘယ္သူကမွလည္း
ကို္ယ့္အိမ္ေနာက္ေဖးကို ရွင္းၾကလင္းၾကတာလည္း မေတြ႕မိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျပတင္းေပါက္ဖြင့္ၿပီး
ထိုင္ဖီးလ္ေနလို႔ေတာ့ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး။ အိမ္ကလူေတြဆိုရင္ အဲသည္ ျပတင္းေပါက္ကိုရွိတယ္လို႔မွ
သိၾကေသးရဲ႕လားလို႔ အရည္မရ အဖတ္မရ ငါ ခဏခဏ ေတြးဖူးတယ္။
စာမဖတ္တဲ့သူဟာ ျပတင္းေပါက္ မရွိတဲ့ (ပိတ္ထားတဲ့) အိမ္တစ္လံုးနဲ႔
တူတယ္လို႔ ငါ ငယ္ငယ္ တုန္းက ဆရာမေေတြ ေျပာျပဆံုးမတာ ခဏခဏၾကားရဖူးတယ္။ အခု ငါတို႔ အိမ္က
ျပတင္းေပါက္က ေတာ့ အၿမဲလိုလို ပိတ္ထားတာပဲ။ ဖြင့္လိုက္ေတာ့လည္း ပန္းရနံ႕ေတြ၊ ေလေျပေလညွင္းေလးေတြေတာ့
ေရာက္လာစရာအေၾကာင္းမျမင္ဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ျခင္ေတြ အံုလိုက္က်င္းလိုက္နဲ႔ ဝင္လာမယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီျပတင္းေပါက္က ဘာမွ အေရးမပါဘူးေလ။ ဒီအိမ္ေဆာက္တဲ့ လက္သမားဆရာက ဘယ္လို
ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီျပတင္းေပါက္ကို လုပ္ထားခဲ့လည္းဆိုတာေတာ့ ငါလည္းမသိဘူး။ ဒီအိမ္သူ အိမ္သားေတြ
ျခင္ကိုက္ပါေစ ဆိုတဲ့ ေစတနာစိတ္နဲ႔ေတာ့ မဟုတ္တန္ပါဘူး။ ဒီေန႔ အခုလို ဒီျပတင္းေပါက္ေၾကာင့္
အိမ္မွာ ဒုကၡေရာက္ေနတာ အဲသည္ လက္သမားသိရင္ ဘယ္လိုေနမလဲ ဆိုတာေတာ့ ငါလည္း မေတြးတက္ပါဘူး။
သြားၿဖီးၿပီး ၿပံဳးေနမလားပဲ။
ဒီလိုနဲ႔ ငါလည္း ျခင္ကိုက္ခံရတဲ့ ကိစၥကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္လို႔ ျပတင္းေပါက္ကို အျပစ္တင္ေနလိုက္တာ ကိုယ့္အခန္းကို သန္႔ရွင္းေရး မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ငါ့အခန္းကေတာ့ အၿမဲ႐ႈပ္ပြေနတာ။ အိမ္ကလူေတြ အျမင္မေတာ္လို႔ ရွင္းေပးလည္း ခဏပဲ။ ၾကာလာေတာ့ ဘယ္သူမွ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္မေပးေတာ့ဘူး။ ငါကလည္း ငါပဲ။ ဒီလို ႐ႈပ္႐ႈပ္ပြပြ ေနရတာကို မသိစိတ္ကဘဲ ႀကိဳက္ေနတာမ်ားလားပဲ။ အခန္းေထာင့္က တစ္ပတ္လံုး ဝတ္ထားတဲ့ အဝတ္ထုပ္ကို ယူေတာ့ အလားလား ျခင္ေတြ ျခင္ေတြဆိုတာ …………..။ ။
ဒီလိုနဲ႔ ငါလည္း ျခင္ကိုက္ခံရတဲ့ ကိစၥကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္လို႔ ျပတင္းေပါက္ကို အျပစ္တင္ေနလိုက္တာ ကိုယ့္အခန္းကို သန္႔ရွင္းေရး မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ငါ့အခန္းကေတာ့ အၿမဲ႐ႈပ္ပြေနတာ။ အိမ္ကလူေတြ အျမင္မေတာ္လို႔ ရွင္းေပးလည္း ခဏပဲ။ ၾကာလာေတာ့ ဘယ္သူမွ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္မေပးေတာ့ဘူး။ ငါကလည္း ငါပဲ။ ဒီလို ႐ႈပ္႐ႈပ္ပြပြ ေနရတာကို မသိစိတ္ကဘဲ ႀကိဳက္ေနတာမ်ားလားပဲ။ အခန္းေထာင့္က တစ္ပတ္လံုး ဝတ္ထားတဲ့ အဝတ္ထုပ္ကို ယူေတာ့ အလားလား ျခင္ေတြ ျခင္ေတြဆိုတာ …………..။ ။
ဗန္ခိုမႈိင္း (22.01.2019)
3:25 PM
No comments:
Post a Comment