“မင္းတုိ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကားမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္လိုစိတ္ရွိဖို႔လိုတယ္။ အတန္းထဲမွာ စာအေတာ္ ဆံုးေက်ာင္းသား ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့မာန၊ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ စာေမးပြဲမွာလည္း ကိုယ့္ေက်ာင္းဟာ အေတာ္ဆံုး ေက်ာင္းျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိးရွိဖို႔လိုတယ္။ သူမ်ားေလာက္မေတာ္ရင္ သူမ်ားထက္ပိုႀကိဳးစားမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြ လိုတယ္” စသည္ျဖင့္ ငယ္ငယ္က ဆရာ/ ဆရာမေတြရဲ႕ ဆိုဆုံးမစကားေတြကို ၾကားနာၿပီးသည့္ သကာလ ကၽြန္ေတာ္လည္း အသည္းအသန္ႀကိဳးစားခဲ့ဖူးပါတယ္။ မူလတန္းအရြယ္မွာေတာ့ မသိသာေပမယ့္ အလယ္တန္းျဖစ္တဲ့ (၅) တန္းကို ေရာက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ စာအေတာ္ဆံုးေက်ာင္းသားေတြက (A) ခန္း၊ အညံ့ဆံုးေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ (E) ခန္း စသည္ျဖင့္ ခြဲျခားသတ္မွတ္တာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ (D) ခန္း၊ (E) ခန္းက ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ သူငယ္ခ်င္း မျဖစ္ခ်င္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ (A) ခန္းေရာက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစား ခဲ့ပါတယ္။ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့အတိုင္း ၆ တန္းႏွစ္မွာ (A) ခန္းကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
ေက်ာင္းစတက္တဲ့ေန႔ကေတာ့ ရင္အခုန္ရဆံုးပါပဲ။ လူေရွ႕သူေရွ႕ ရင္ဘတ္ေပၚက ၆တန္းေအ ဆိုတဲ့ စာတန္းေလးကို လူျမင္ေအာင္ ေကာ့ၿပီးလမ္းေလွ်ာက္ခဲ့တာပါကလား။ မထမဆံုး အတန္းတက္တဲ့ေန႔မွာေတာ့ ဆရာမက စာရြက္ႀကီးကိုင္ၿပီး ၅ တန္း အတန္းတင္စာေမးပြဲတုန္းက စာအေတာ္ဆံုးေက်ာင္းသားကို ေရွ႕ဆံုး အစဥ္လိုက္ထိုင္ခိုင္းတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ ေရဂင္က ေနာက္ဆံုးကေရရင္ နံပတ္(၃) ေယာက္ေျမာက္မွာ အေခၚခံခဲ့ရပါတယ္။ ေယာက်ာၤး ေလးအတန္းမွာ ေနရာမရွိေတာ့လို႔ မိန္းကေလးတန္းရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခံုမွာ ေနာက္ဆံုးေက်ာင္းသား (၄) ေယာက္တစ္တန္း ထိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါလည္းတစ္မ်ဳိးေတာ့ေကာင္းသား။ ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္းထိုးတာနဲ႔ အိမ္ကိုတစ္သုတ္တည္း ေျပးလို႔ရတာကိုးဗ်။
ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္းဆိုတာ အဲဒီမွာ စတာပါပဲ။ သခ်ာၤတြက္ရင္ေတာင္ ေဘးလူေတြ႕မွာစိုးလို႔ လက္ကေလးအုပ္ၿပီး တြက္ခဲ့တာ။ စာသင္တုန္း မသိလိုက္လို႔ ေဘးလူကို ေမးမရတာေတြ အိမ္စာကို အိမ္မွာမလုပ္ဘဲ မုန္႕စားဆင္းခ်ိန္မွာ အသည္းအသန္လုပ္ခဲ့ရတာေတြ၊ သူမ်ားေတြလို က်ဴရွင္မတက္ႏိုင္လို႔ အိမ္မွာေတာင္ ေသခ်ာမေဆာ့ခဲ့ရတာေတြစံုလို႔ခင္ဗ်။ လပတ္စာေမးပြဲၿပီးလို႔ အမွတ္စာရင္းထြက္ရင္ အခ်င္းခ်င္း ႀကိတ္ၿပိဳင္ၾက တာေတြ၊ သူမ်ားေလာက္ အမွတ္မေကာင္းရင္ သူတို႔က ဆရာမက်ဴရွင္တက္လို႔ပါကြာ ဆိုၿပီး ေျပာတတ္တာေတြ စံုလို႔ပါပဲ။ မွတ္မွတ္ရရ တစ္ရက္ မုန္႔စားေက်ာင္းဆင္းခါနီး သခ်ာၤဆရာမ စာသင္ၿပီးေတာ့ စာေမးပြဲအမွတ္ ေျပာမယ္ နားေထာင္မလားဆိုေတာ့ မုန္႕စားဆင္းေနတာေတာင္ တစ္တန္းလံုးၿငိမ္ၿပီး အမွတ္စာရင္းနားေထာင္ ေနခဲ့ပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အျခားအခန္းက ေကာင္ေတြျပတင္းေပါက္နားက နားေထာင္ေနတာခင္ဗ်။ ဆရာမ အမွတ္ေတြေအာ္ေတာ့ အမွတ္ (၈၀) ေအာက္ဆိုတာ မရွိသေလာက္ကို ရွားခဲ့ပါတယ္။ ေမာင္ေမာင္ (၉၂) မွတ္၊ လွလွ (၁၀၀) ဆိုၿပီးေအာင္ေနေတာ့ ၀ါရံတာက ေကာင္ေတြမ်ား ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ ျဖစ္ေနတာကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရတာကလား။ ကိုယ့္မွာလည္း အဲတာေတြကို ဂုဏ္ယူလို႔မဆံုး၊ ေက်နပ္လို႔မဆံုးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ့္မွာ အားငယ္ရတယ္ဆိုလို႔ အတန္းထဲမွာ ပိုက္ဆံေကာက္တဲ့အခ်ိန္ပါပဲ။ ေရဗူးဖိုး၊ တံျမက္စည္းဖိုး၊ ဆရာမ စားပြဲခင္းဖိုးမ်ားေကာက္ရင္ (၁၀၀) ေလာက္ကို သံုး၊ ေလးရက္ၾကာမွ ေပးႏိုင္သူဆိုေတာ့ တစ္တန္းလံုးမွာ ေနာက္အက်ဆံုးပါပဲ။ သီတင္းကၽြတ္ ဆရာကေတာ့ပြဲမ်ားဆိုရင္ ကိုယ္က ေနာက္အက်ဆံုးနဲ႔ အနည္းဆံုးေပးႏိုင္တာ ဆိုေတာ့လည္း အားငယ္ရေသးတာပါပဲ။
တစ္ခါမွာေတာ့ ကိုယ့္မွာ ဂုဏ္ယူစရာလည္းရွိပါေသးတယ္ခင္ဗ်။ ဒါကေတာ့ ေက်ာင္းအလယ္တန္းအဆင့္ ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲမွာ (၅)တန္းက(၈)တန္းအထိ ၿပိဳင္တဲ့သူေတြထဲမွာ ကိုယ္ဟာ ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ ပထမဆုရခဲ့ပါတယ္။ သူခ်ည္းပဲလား ဆိုေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္မွာ တတိယဆုနဲ႔ပါေပါ့ဗ်ာ။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ကိုယ္တိုင္ အတန္းထဲလာၿပီး ခ်ီးက်ဳး ေထာပနာျပဳခဲ့ေပမယ့္ လက္ခုပ္တီးတဲ့သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိခဲ့တာလည္း မွတ္မွတ္ရရ။ ဒါေပတိ ေကာင္မေလး ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္ေလာက္ကေတာ့ အိမ္က ျပကၡဒိန္အေဟာင္းေလးယူလာၿပီး ပံုဆြဲခိုင္းခဲ့တာလည္း မွတ္မွတ္ရရပါပဲခင္ဗ်။ (ၾကြားခြင့္ရတုန္း ၾကြားပါသည္) ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ကုန္ၿပီး ေအာင္စာရင္းထြက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီးအသစ္ရဲ႕ ေပၚလစီ အသစ္အရ (E) ခန္းေရာက္သြားပါေလသတည္းဗ်ာ။
ညံ့တဲ့ေက်ာင္းသားေတြလည္း ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ရွိေအာင္သတဲ့ခင္ဗ်။(တကယ္တန္းက ပိုက္ဆံေပးႏိုင္တဲ့သူ A ခန္းေရာက္ သြားတာပါ) ကိုယ့္မွာလည္း ရွက္လည္းရွက္ ငိုလည္းငိုခ်င္ေပ့ါဗ်။ ဒါနဲ႔ ေက်ာင္းစတက္ေတာ့ ကိုယ့္လို A ခန္းက E ခန္းေရာက္လာတဲ့သူကလည္း ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္ရွိပါ့ဗ်ာ။ ဘာေျပာေျပာ E ခန္းမွာေတာ့ ကိုယ္ဟာဆရာတစ္ဆူ ျဖစ္လာပါတယ္။ လက္ညွိးညႊန္ရာ ေရျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ စာေမးပြဲဆိုရင္ ကိုယ့္ဆီက ကူးခ်ၾကတဲ့သူေတြခ်ည္းေလ။ ေက်ာင္းမွာ ေရဖိုး၊ တံျမတ္စည္းဖိုး ေကာက္လို႔ကေတာ့ အိမ္မွာေတာင္းစရာေတာင္မလိုေတာ့ဘူး ေပးၿပီးသားပဲခင္ဗ်။ တစ္ရက္ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေက်ာင္းမွာ၀တၳဳစဖတ္လာပါတယ္။ စာအုပ္ငွါးဆိုင္ဖြင့္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ ေပါင္းမိတာကိုး။ မင္းျမတ္သူရ ကေတာ့ ကိုယ့္အသည္းစြဲေပါ့။ တာယာပြႀကီး၊ နီကိုရဲ အႀကည္ေတာ္ေတြ ေနာက္ဆံုး ပီမိုးနင္းရဲ႕ မိန္းမစိတ္က်မ္း၊ ကာမသိဒၵိက်မ္း၊ စာေရးသူမသိ ၀ါက်င့္က်င့္ ႏွစ္ရြက္ပူး စာအုပ္ေတြကဆံုး တစ္ရက္တစ္မ်ဳိး မရိုးႏိုင္ေအာင္။ ပထဝီအခ်ိန္၊ ျမန္မာစာအခ်ိန္၊ သမိုင္းအခ်ိန္ေတြက ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးတန္းမွာ ၀တၳဳဖတ္တဲ့ အခ်ိန္ပဲ။ ဒါတင္လားဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ဆိုရင္ အိမ္သာသြားၿပီး စဆရက လုပ္လိုက္ေသး။ ဖတ္ထားတဲ့ ၀တၳဳေတြ ျပန္ၿပီး ေဖါက္သည္ခ် ေကာင္းေလစြ။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းဟာလည္း အတန္းႀကီးပိုင္းက ဖိုတ္တာေတြဆီအထိ သတင္းေရာက္ခဲ့တာကလား။ ဒီလိုနဲ႔တစ္ရက္ အတန္းထဲက ေကာင္မေလးကိုလာေၾကာင္ေနတဲ့ (၈)တန္းက ဘဲႀကီးက ရည္းစားစာေရးေပးဖို႔ ကမ္းလွမ္းတယ္ခင္ဗ်။ ကို္ယ့္မွာ ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။ သိပ္ခက္ခက္ခဲခဲေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တာယာမင္းေ၀ ကဗ်ာျဖစ္တဲ့ “စက္ရုပ္ကိုေတာင္ အရည္ေပ်ာ္က်သြားေစတဲ့ အၿပံဳးေတြ ဘယ္နတ္ဘုရားဆီက ေတာင္းဆိုခဲ့သလဲ” ဆိုလား၊ ဘာလားပဲ ေသခ်ာမမွတ္မိ။ ေကာင္မေလးခဗ်ာမွာလည္း ဘယ္ကတည္းက ရြပိုးထလည္းမသိ ခ်က္ခ်င္းအေျဖတန္းရ။ ကိုယ္လည္း ခ်က္ခ်င္း နာမည္ႀကီးတာပါ။ အဲေနာက္မွာေတာ့ ရည္းစားစာေတြ ေရးလိုက္ရတဲ့ ျဖစ္ျခင္း။ မုန္႔ေစ်းတန္းကို သြားစရာမလိုဘူး။ မုန္႔ေတြ ကိုယ့္ေရွ႕ေရာက္လာခဲ့တဲ့ဲ့ အခိုက္အတန္႔ ကိုယ့္ကိုရန္လာရွာၾကည့္ မ်က္ေစာင္းနဲ႔တင္ မီးပြင့္ႏိုင္တဲ့ အခိုက္အတန္႔ေတြလို႔ ဆိုရမယ့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ဘုန္းတန္ခိုးေတြ ေနလို လလို ထြန္းေတာက္ခဲ့ေပါ့။
အဲ တစ္ရက္ မထမႏွစ္၀က္စာေမးပြဲမွာ ပထမဆံုး ျမန္မာ-ထိုင္း သမိုင္းကို ေျဖရတယ္ခင္ဗ်။ အဲတုန္းက သင္ရိုးမွာ မပါဘဲ အနားနီးမွာ ရုတ္တရက္စာအုပ္၀ယ္ၿပီးေျဖရတဲ့ဘာသာမို႔ ေအာင္တဲ့သူ ရွားတဲ့အထဲမွာ ကိုယ္ပါေနၿပီး E ခန္းမွာ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းေအာင္ေတာ့ သမိုင္းဆရာမက ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳသဗ်။ အဲဒီမွာ တစ္ခန္းလံုးက ေယာက်ာၤးထုမ်ား လက္ခုပ္ၾသဘာ ေပးခဲ့တာလည္း မွတ္မွတ္ရရ။ ဒီလိုနဲ႔ (၈)တန္းေရာက္ေတာ့လည္း ကိုယ္က E ခန္းပါပဲ။ အရင္တစ္ခ်ိန္က အထင္ေသးလို႔ အေပါင္းအသင္း မလုပ္ခ်င္ခဲ့တဲ့ E ခန္းဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေပ်ာ္စရာ ဘံုဗိမာန္ေလးတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ဆရာမ မရွိရင္ ခုန္ေခါက္သီခ်င္းဆိုတာေတြ၊ အိမ္သာသြားၿပီး အခ်ိန္ျဖဳန္းခဲ့တာေတြ စာေမးပြဲေျဖရင္ ေဘးကေကာင္ကို ကပ္တိုးေလး ျပခဲ့ရတာေတြနဲ႔ တကယ္ကို ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့တယ္ အမွတ္တရေတြစံုလို႔ပါပဲ။ အရင္တစ္ခ်ိန္က ပန္းခ်ီပထမရတာေတာင္ လက္ခုပ္တီး အသိအမွတ္ျပဳ မခံရတဲ့တာ၊ က်ဴရွင္မတက္ႏိုင္လို႔ အားငယ္ခဲ့ရတာ မရွိတဲ့ကမာၻ။
ဒီလိုနဲ႔ (၉)တန္းေရာက္ေတာ့ ကိုယ္လည္း လူရွိန္ေအာင္ BIO ယူ။ ေက်ာင္းတတ္ေတာ့ A ခန္းျပန္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေႏြလံုး ရြာျပန္ၿပီး အေမ့အိမ္မွာ ကျမင္းေၾကာထခဲ့တဲ့ကိုယ္ဟာ ပထမဆံုး ေက်ာင္းတက္တဲ့ ေန႔မွာပဲ ေသာက္ရွက္ေတြ ျဗမ္းျဗမ္းကြဲေတာ့တယ္ခဗ်။ သူမ်ားေတြ ေက်ာင္းပိတ္တာနဲ႔ က်ဴရွင္တက္ၿပီး ဆရာမစာမသင္ခင္မွာပဲ ဖတ္စာအုပ္ထဲက definition ေတြအလြတ္ရြက္ေနတုန္း ကိုယ္မွာ Biology is study of living thingဆိုၿပီး အထစ္အထစ္နဲ႔ ၾကည့္ဖတ္ေနရကလား။ ဒီလိုနဲ႔ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြမ်ားတဲ့ A ခန္းဆိုတာ ကိုယ္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ အစပ္အဟပ္မတည့္။ ဒါနဲ႔ ဆရာမကို သြားၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြရွိတဲ့ C ခန္း(BIO မွာ အည့ံဆံုးအခန္း)ကို ေျပာင္းဖို႔ ခြင့္သြားေတာင္းေတာ့ ဆရာမႏွယ္ တစ္သက္တစ္ကိုယ္ မေတြ႕ဖူးတဲ့ ေက်ာင္းသားလို ကိုယ့္ကို မ်က္ျပဴးဆန္ျပာၾကည့္လို႔။ ဘယ္လိုမွာ အစပ္အဟပ္မတည့္တဲ့အဆံုး ကိုယ္လည္း ECO ေျပာင္းၿပီး ေဘာဒါေတြရွိတဲ့ F ခန္းကို ေရာက္ရွိသြား ပါေလေရာ။
ဘ၀ဆိုတာကို တိုက္ပြဲလို႔ ဘာေၾကာင့္မ်ား ေရွးပညာရွိဆိုသူေတြ မိန္႔မွာထားခဲ့ပါလိမ့္လို႔ မၾကာခဏ ေတြးမိပါတယ္။ ကေလးဘ၀ အၿပိဳင္အဆိုင္နဲ႔ စာႀကိဳးစားတာ ေကာင္းသလိုေတာ့ ရွိေပမယ့္လည္း တစ္သက္လံုး ကေလးျဖစ္လို႔ မရတဲ့ လူ႔ဘ၀မွာ ငယ္က်င့္ ငယ္ႀကံဆိုတာက ေဖ်ာက္ရခက္သားခင္ဗ်။ တစ္ခါ တစ္ေလ အလုပ္ထဲမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေနရာၿပိဳင္ မႏိုင္ေတာ့ ေျခထိုး၊ လက္ေအာက္ငယ္ သားေတြအေပၚဖိေဟာက္ အထက္လူႀကီးကို ကပ္ဖားစတဲ့ ကေလးဘ၀ State ေက်ာင္းကအထွာေတြကို လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ျမင္ေနေတြ႕ေနရေတာ့ ပင္ပန္းလိုက္တာ။ တစ္ခ်ိန္က အၿပိဳင္အဆိုင္မ်ားခဲ့တဲ့ A ခန္းက သူငယ္ခ်င္းေတြထဲက တစ္ခ်ဳိ႕ မၾကာခင္က ေတြ႕ေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာ ျဖစ္တဲ့သူေတြျဖစ္လို႔၊ HR မန္ေနဂ်ာျဖစ္တဲ့သူေတြျဖစ္လို႔။ ဒါေပမယ့္ ကေလးတုန္းက အေၾကာင္းမ်ား ေျပာျဖစ္ရင္ ကိုယ့္ကို ေျပာစရာ မရွိဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ တူညီတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ “ငယ္ငယ္တုန္းက အေၾကာင္းေတြ ျပန္စဥ္းစားရင္ ဘာမွန္းေတာင္ ေသခ်ာမသိပါဘူးကြာ” ဟူသတဲ့ဗ်ာ။
ေရဂင္ (ကစဲ)
14.04.2018 3:52 AM
Photo း The world bank
No comments:
Post a Comment