Friday, November 9, 2018

အိမ္အျပန္လမ္း


ေဆးလိပ္လည္းတို
ေနလည္းညိဳၿပီ
ငါ့ကို အိမ္ျပန္ပို႔ၾကပါေတာ့။   ။


     ေရွ႕တည့္တည့္တြင္ေရာက္လာသည့္ YBS ေပၚတြင္ အၿပိဳင္အဆိုင္ တိုးေဝွ႔တက္ေနၾကသည့္ လူမ်ားကိုၾကည့္၍ မရည္ရြယ္ပါဘဲ ေခါင္းထဲသို႔ အထက္ပါ ကဗ်ာစာသားမ်ားက ေရာက္လာသည္။ မွတ္ညာဏ္မေကာင္းသည့္အတြက္ အဆိုပါ ကဗ်ာအား မည္သူမည္၀ါ ေရးဖြဲ႔ခဲ့သည္ကိုမူမမွတ္မိေတာ့။(ဆရာတင္မိုးကဗ်ာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။) ထိုသို႔ မဖိတ္ေခၚဘဲႏွင့္ ေခါင္းထဲေရာက္လာတတ္သည့္ အေတြးေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ ေထာင္မ်ားျဖင့္ ျမက္ခင္းစိမ္းေပၚတြင္ လြယ္အိတ္ေဘးခ်၍ ထိုင္ေနမိသည္မွာ သံုးလိပ္ေျမာက္ rubby သည္ပင္ ဖင္စီတိုေနၿပီျဖစ္သည္။ စီးရမည့္ ကားမလာေသး၍ ေတြးလက္စအေတြးမ်ားထဲတြင္ အလိုက္တသင့္ ဆက္လက္စီးေမ်ာရန္အတြက္ ေနာက္ထပ္ rubby တစ္လိပ္ကို အသင့္ထုတ္လိုက္သည္။ မ်က္စိေရွ႕တြင္ ေရာင္စံု၊ အရြယ္စံု၊ အလႊာစံု လူမ်ား၊ ကားမ်ား၊ မီးခိုးေငြ႕မ်ား။ ေနညိဳညိဳႏွင့္ တိမ္မ်ားကင္းစင္လ်က္ရွိသည့္ ေကာင္းကင္ႀကီးကို မည္သူမွ် သတိမထားႏိုင္။ တစ္ေနကုန္ေအာင္ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕တြင္ ထိုင္ေနခဲ့ရသူအတြက္ မ်က္စိလြတ္လပ္မႈေတြ လိုအပ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ အေၾကာင္းမရွိ ျမက္ခင္းျပင္ေပၚတြင္ ဆက္လက္ထိုင္ေနရင္းမွ ထိုထိုေသာ အေတြးတို႔ျဖင့္ လိေမၼာ္ေရာင္သန္းေနသည့္ သဘာ၀ေကာင္းကင္ ပန္းခ်ီကားႀကီးအား ဆက္လက္ခံစားၾကည့္႐ႈေနမိေတာ့၏။ လူၾကပ္ၾကပ္ YBS စီး၍ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ ဆိုင္ရာပိုင္ရာ အိမ္ျပန္ခ်ိန္ပင္ ေရာက္ေနၿပီမဟုတ္ပါလား။  ေဆးလိပ္ေငြ႕မ်ားထဲ သက္ျပင္းမ်ား ေရာေသာပါကုန္ၿပီလား မေျပာတတ္ပါ။

    မၾကာမီ ကၽြႏု္ပ္သည္လည္း လူၾကပ္ၾကပ္လိုင္းကားအေပၚ အမ်ားသူငါကဲ့သို႔ပင္ တိုးေဝွ႔ရဦးမည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ သြားအစံုအလင္ ရွိေနေသးသည့္ လူငယ္တစ္ဦးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္  ကားမပိုင္သည့္ လူမြဲတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ေနလူဦးေရႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပ၏ လက္ခံႏိုင္အားတိို႔ ၀န္ႏွင့္အား မမွ်တသည့္ရန္ကုန္တြင္ လိုင္းကားေပၚထိုင္ခုန္ေနရာတစ္ေနရာ ရရန္ပင္ခက္ခဲသည္။ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ ပင္ပန္းရသည္ထက္ လိုင္းကားတိုးစီးရသည္ကပင္ သာ၍ ပင္ပန္းတတ္သည္။ အိမ္ျပန္ေရာာက္လ်င္ ေျခလက္တို႔ မလႈပ္ရွားခ်င္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္။ ထိုသို႔ ေတာင္စဥ္ေရမရ အေတြးပင္လယ္တြင္စီးေမ်ာေနစဥ္မွာပင္ လူမ်ားအား ငါးပိသိပ္၊ ငါးခ်ဥ္သိပ္ သယ္ေဆာင္ လာသည့္ YBS တစ္စီး ကၽြႏ္ုပ္ေရွ႕ေရာက္လာၿပီမို႔ အေတြးတို႔ကို ရပ္တန္႔ကာ ကားေပၚသို႔ တိုးေဝွ႕တက္လိုက္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ သဘာ၀ေန၀င္ဆီးဆာ အလွပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္႐ႈခံစားရန္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ေတာ့ပါေလ။ယခုအခ်ိန္တြင္ ဆုေတာင္းတိုင္းျပည့္ႏိုင္မည္ဆိုပါက ဒိုင္အိုးဂ်ီးနပ္စ္ကဲ့သို႔ပင္ လိုင္းကားေပၚ ထိုင္ခုန္ေနရာလိုခ်င္သည္ဟု ေတာင္းမိမည္လားမသိေတာ့။

    ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္လင့္သည့္အတိုင္း ကားေပၚတြင္ ထိုင္ခုန္ေနရာရရန္ မဆိုထားဘိ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းခိုင္ခိုင္ခ်ရန္ပင္ မလြယ္ကူပါ။ သို႔ေသာ္ ေရြးခ်ယ္စရာမရွိသည့္အတြက္ ျဖစ္သမွ်တိုင္း အေကာင္းခ်ည္းပဲဟု ေျဖသိမ့္လိုက္ရပါသည္။ ထိုသို႔ျဖင့္ တစ္ေန႔တစ္လံ ပုဂံဘယ္မေ႐ြ႕ဆိုသကဲ့သို႔ပင္ ကားေပၚမတက္မီ ျမင္ရသည့္ ေနညိဳညိဳလည္း ေပ်ာက္ကြယ္၊ ေကာင္းကင္တြင္ အေမွာင္အတိဖုံးခ်ိန္မွ အိမ္ႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုး ကားမွတ္တိုင္ေရာက္ၿပီမို႔ ကားေပၚမွ ကေသာကေရာ ဆင္းလိုက္သည္။ မီးေရာင္ၿဖိဳးဖ်က္ လင္းတ၀က္ လမ္းမမ်ားက မိမိအား ဆီးႀကိဳေနသည့္အလား။

    ဒီရပ္ကြက္ထဲ ေနထိုင္လာသည္မွာပင္ ျပန္ေျပာင္းတြက္ခ်က္ပါက ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စု ပင္ရွိေနၿပီမို႔ ရပ္ကြက္လမ္းႀကိဳ လမ္းၾကားမက်န္ အလြတ္က်က္ၿပီးသားျဖစ္ေနသည္။ ကားမွတ္တိုင္မွ အိမ္သို႔ တန္းတန္းမက္မက္ျပန္မည္ဆိုပါက ဆယ္မိနစ္စာခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္လွ်င္ပင္ေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိ၀သီအရ ရပ္ကြက္လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားမ်ားၾကား ေဝွ႔ပတ္၍ ျပန္ျဖစ္သည္က မ်ားပါသည္။ ရပ္ကြက္ႏွင့္ ထိေတြ႕ရသည္အခ်ိန္သိပ္နည္းပါးသြားၿပီဟု ခံစား၍လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ တစ္လမ္း၀င္ တစ္လမ္းထြက္ျဖင့္ အတိတ္ကို ျပန္၍စားျမွပ္ျပန္ ေတြးႏိုင္သည္မဟုတ္ပါလား။ သီတင္းကၽြတ္ ရာသီေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းေဘးဝဲယာတြင္ ထြန္းထားသည့္ ေရာင္စံုနီယြမ္မီးေရာင္မ်ား၊ မီးပုံးမ်ားကို ၾကည့္၍သိႏိုင္သည္။

    ယခင္ ဆယ္စုႏွစ္ေလာက္တြင္ေတာ့ ဤရပ္ကြက္ ဤလမ္းမမ်ား၌ ယခုကဲ့သို႔ နီယြမ္မီးသီးမ်ား၊ ယခုကဲ့သို႔ တရုတ္ျဖစ္ ပလတ္စတစ္မီးပံုးမ်ားေနရာတြင္ အိုးပုတ္မ်ားျဖင့္ထြန္းသည့္ ေရနံဆီမီးမ်ား၊ ၀ါးျဖင့္ျပဳလုပ္သည့္ ကားရုပ္၊ ၾကယ္ရုပ္ မီးပံုးမ်ား၊ တြန္းလွ်င္ အသံတစ္ေျဗာက္ ေျဗာက္ျမည္တက္သည္ ကေလးကစားစရာ မီးပံုးမ်ားျဖင့္ ေဆာ့ကစားေနသည့္ ကေလးမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ရ မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အိမ္ေရွ႕တြင္ လက္ဖတ္ရည္ၾကမ္းအိုးမ်ားျဖင့္ထိုင္၍ စကားေကာင္းေနၾကသည့္ မိဘမ်ား၊ စက္ဘီးမ်ားျဖင့္ အပ်ဳိအိမ္ေရွ႕ ရစ္သီသီ ေပကပ္ကပ္လုပ္ေနတက္သည့္ မီွးေကာင္ေပါက္လူငယ္မ်ားကိုလည္းရွာစရာမလိုဘဲ ေတြ႕ျမင္ရမည္သာ။ ေဆာင္းေဘာက္ အသံကုန္ဖြင့္၍ ျမန္မာဇာတ္ကားျပတတ္သည့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားႏွင့္ ကေလးတစ္သိုက္ေၾကာင့္ ဆူညံေနတက္သည့္ သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္းမုန္း ရာသီ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ မ်ဳိးတုန္းေပ်ာက္ကြယ္သြားပါသနည္း။ ရပ္ကြက္လမ္းၾကားမ်ားမွာ ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းရေလာာက္ေအာင္ ပင္လူသူျပတ္အသံတိတ္လ်က္။ အိုးအိမ္အျပည့္ျဖင့္ အထီးက်န္ေနသည့္ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ တစ္လမ္း၀င္၊ တစ္လမ္းထြက္ေနရင္းပင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္မီခိုရာဌာနျဖစ္သည့္ အိမ္သို႔ေရာက္ၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ အေတြးမ်ားကိ
ု ေရာက္သည့္ အရပ္တြင္ ရပ္တန္႔လိုက္ရေတာ့သည္။

    နံရံတြင္ တစ္သက္တစ္ကိုယ္ ဖက္တြယ္ထားသည့္ နာရီသည္ပင္ ခုနစ္နာရီဆိုသည့္ သေကၤတကို ျပေနၿပီ။ လူတစ္ကိုယ္လံုး လည္း ႏံုးခ်ိလွၿပီမို႔ မီးဖိုေခ်ာင္သို႔ မ၀င္မီ ေရးမိုးခ်ဳိးလိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္အထိ အိမ္တြင္မည္သည့္အသံမွ်မၾကားရေသးပါ။ အိမ္အေပၚထပ္တြင္ တီဗီြၾကည့္သူအခ်ဳိ႕ရွိသည္။ ကိုယ့္အခန္းႏွင့္ကို ဖုန္းၾကည့္သူၾကည့္မည္။ စာဖတ္သူဖတ္ေနသည္မို႔ ကၽြႏ္ုပ္ အိမ္ျပန္ေရာက္ေနသည္ကိုပင္ သိမွသိပါေလစြ။ သို႔ေသာ္ အထူးအဆန္းမဟုတ္သည့္ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္တစ္ခုကို စာဖြဲ႔ေရးေနရန္ လိုအပ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ေရးမိုးခ်ဳိးၿပီး မီးဖိုေခ်ာင္တြင္ အိုးဖြင့္ခူးခပ္စားေသာက္ေဆးလိပ္တစ္လိပ္တစ္ေလ ေသာက္မည္။ ၿပီးလွ်င္ အခန္းထဲတြင္ အားသြင္းထားခဲ့သည့္ ဖုန္းဖြင့္၍ ေဖ့စ္ဘုတ္သံုးမည္။ ဖတ္လက္စ စာနည္းနည္းပါးပါးဖတ္ျပီး အိပ္လိုက္႐ံုသာ.....။

ေရဂင္ (ကစဲ)
(9.11.2018)


No comments:

Post a Comment

ကျော်ထွန်း

            ကိုကျော်ထွန်းဆိုရင် ဒီရပ်ကွက်ထဲမှာတော့ မသိတဲ့သူမရှိသလောက်ပဲ။ ဒါပေမယ့် ကျော်ထွန်းဆိုပြီး နာမည်နဲ့လူတွဲအပ်သိတာတော့ မဟုတ်ဘူးပေါ့။ သ...